a király a kis hercegnek / a hercegecske a rózsáknak

15 feb

Magunkon ítélkezni sokkal nehezebb, mint máson. Ha sikerül helyesen ítélkezned saját magad fölött, az annak a jele, hogy valódi bölcs vagy.

Szépek vagytok, de üresek. Nem lehet meghalni értetek. Persze egy akármilyen járókelő az én rózsámra is azt mondhatná, hogy ugyanolyan, mint ti. Holott az az igazság, hogy ő egymaga többet ér, mint ti valamennyien, mert ő az, akit öntözgettem. Mert ő az, akire burát tettem. Mert ő az, akit szélfogó mögött óvtam. Mert róla öldöstem le a hernyókat (kivéve azt a kettőt-hármat, a lepkék miatt). Mert őt hallottam panaszkodni meg dicsekedni, sőt néha hallgatni is. Mert ő az én rózsám.

Egyébként nekem az A kis herceg jelentős mű fejlődésem szempontjából, ugyanis a jóval fiatalabb korban divatos emlékkönyvembe többek közt édesanyám is rajzolt. Mellé egy idézetet írt, ez az idézet olyan, amit sosem felejtettem el, annyira belém égett valamiért. Ilyen pedig kevés van. Még ha gyarlóságomban nem is mindig sikerül követnem a lényegét, attól még egyetértek vele. Ki ne tenné?

Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán fontos, az a szemnek láthatatlan.

Vélemény, hozzászólás?

