notesz

2 feb

Felírtam egy mondatot, valószínűleg egy könyvben van benne, ami nincs előttem most, úgyhogy most én leszek az író. A mondat, illetve kérdés így hangzik:

Mit kell tenni azért, hogy a mai csoda holnap is folytatódjon?

Lilla úgy szokott örülni a csodáknak, mármint azoknak a hétköznapi, apró örömöknek, mint más egy új biciklinek. Mindig is úgy tartottam, hogy ezeknek az apró csodáknak az életben ugyanolyan jelentőséget kellene adni, mint a világmegváltó gondolatoknak. Ha nem vesszük észre őket, a hétköznapjaink beszürkülnek, és úgy fogjuk átszenvedni a hétfőt, csütörtököt, vasárnapot. 
Miért vagyok olyan derűlátó és optimista? Nagyképű lenne azt állítani, hogy megtanultam ezt meg azt életem során, mert ez a 17 év alighanem kevés, hogy tanítható bölcsességek pattanjanak ki fejemből. De mondjuk úgy, hogy volt alkalmam tapasztalni, és ügyesen rájöttem, hogy görcsölni a jelentéktelen problémákon nem érdemes. Fogtam magam, és – nem azt mondom, hogy a szőnyeg alá söpörtem őket – a tényleg fontos dolgokkal foglalkoztam. A kicsi problémák pedig vagy megoldották magukat, vagy olyannyira elvesztették jelentőségüket, hogy nem lett volna értelme ismét foglalkozni velük.
Még egy fontos dolog: merjük kimutatni érzelmeinket. Szerintem egyenesen hülyeség az a mondás, miszerint akkor is mosolyogj, ha szomorú vagy. Nem. Ha szomorú vagy, akkor sírj, panaszkodj a legjobb barátodnak; ne álarcot mutass a világnak, mert abba belebetegedsz. És amúgy is meglepő, hogy hányan sietnének rögtön, hogy támogassanak.
Én az érzelmek embere vagyok, sajnos vagy nem sajnos. (Persze ez nem jelenti azt, hogy az értelemé nem – sőt!) Néha talán hisztis egy kicsit, vagy túl érzékeny, de ezt a luxust megengedhetjük magunknak, normális keretek között persze. Egy kis önzőséget mindenki megadhat magának, hogy csak magával törődjön, és ne kelljen mindig más szavát lesnie, teljesen feláldozva ezzel a saját személyiségét. Mert abba ugye szintén belebetegedhetsz.

Ha összeáll minden, és a fontos összetevő, az optimizmus is megvan, akkor kijelenthető, hogy sikerül megőrizni a ma csodáját holnapra, vagy azutánra, vagy még továbbra akár. És még a boldogság keresésében is előreléphettünk egyet.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

