Prága, Károlyi híd

17 jún

Rég volt tutorial, úgyhogy most tessék, csináltam egyet. (Vízfesték)

1. Szokásosan választottam egy képet alapnak. Mivel régóta le akarom festeni Prága egyik nevezetességét, és egyelőre megfelelő képet csak a Károlyi hídról találtam, így a választás is erre esett http://www.watercolour-landscapes.co.uk/prague4.jpg

2. Ceruzával a vázlat, nem kell részletesen, csak a körvonalak.

3. Először a hidat festjük, vízzel először “lealapozzuk”, majd okkersárgával festjük. Nem baj, ha nem lesz egyenletes, sőt ne is legyen az. Egy kis sót is rakhatunk a még vizes részletre, azzal kavicsszerű hatást érhetünk el (nekem nem nagyon sikerült most…).

 

4. A messze lévő épületeknek is sárgást színt adjunk, de halványan, a levegőperspektíva miatt (távolabbi dolgok halványabbak és kékesebb színűek – művtöri verseny ftw). Majd kis kéket is rakjunk rájuk, kiemelve a geometriai formákat, valahogy így:

* Mivel az a torony a híd része, és előrébb van, így lehet erősebb sárga.

5. Kék és barna színek hozzáadása után:

 

6. Mondtam már, hogy simán enyhén vizes ecsettel lehet elmosni a színeket? Hát most már ezt is tudjuk, jöhetnek a szobrok, a legmesszebbi halványabb és fokozatosan erősödnek.

 

7. Jöhetnek a részletek folyamatos kidolgozása, az ablakok, majd a lámpák.

 

 

 

8. Majd az ég kékkel és sárgával:

 

És teljes egészében ilyen (szégyellem bevallani, de belenyúltam egy kicsit Photoshoppal, hogy olyan legyen, mint élőben):

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

