Bogársztori

31 máj

Annyit gondolkodtam azon, hogy miről írhatnék, ami nem feltétlen a mindennapjaimat örökíti meg, de mégis én vagyok, vagy valahogy kapcsolódik hozzám. Hát tessék, az álomautó, a jó öreg Volkswagen Beetle.

Ez az igazán népszerű kicsikocsi 1938 óta létezik, és azóta milliók kiskedvence. Azért használom ezt a sok kicsinyítő melléknevet, mert ránézek egyre, és az jut róla eszembe, hogy milyen kis apró, és takaros.
Gyártásának célja legfőképp az volt, hogy egy elérhető autót biztosítsanak a szocialista Németország népének. Fejlesztésében nagy szerepet játszott Ferdinand Porsche, de korábban egy magyar származású osztrák mérnök, Barényi Béla készített terveket. A szabadalmat 1953-ban kaphatta meg hosszas viták után.
A sorozatgyártást csak a II. világháború után tudták elkezdeni. Később megkezdték az exportálást többek között az USA-ba. A wolfsburgi és más autógyárakban hihetetlen szintre növekedett a bogártermelés.

Az USA-ban nagy népszerűségre tett szert a 60-as években, az “ellenkultúra” egyik jelképe lett. A 70-es években csökkent a gyártás a korszerűbb kisautók jelentette konkurencia képében. 1978-ban befejezték a németországi gyártás, utána már csak Mexikóban és Brazíliában gyártották. Az utolsó kisbogár 2003-ban gördült le a szalagról a mexikói gyárban.

Forrás: Wikipédia, deviantArt

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: